Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Semesterlördag

Publicerad 2017-07-15 17:21:00 i Allmänt,

Slölördag och det känns helt ljuvligt! Det har varit något inbokat varenda semesterdag fram till nu så jag behövde en slödag. Sov till strax efter elva, åt frukost i ultrarapid och satt sen på balkongen och läste en stund. Promenerade till Ica under diskussioner med Lillsonen om domkyrkan. På hemvägen unnade vi oss varsin mjukglass. 
 
När jag kom hem skrapade jag den nyinköpta Trisslotten och konstaterade att jag än en gång slängt trettio pix i sjön. Jag vill ju bara vinna en miljon, ska det vara så svårt?! 
 
Från och med igår är det mammavecka så vi får se vad vi hittar på veckan som kommer. Vi har ju redan hunnit med två utflykter veckan som gick. Lillsonens pappa är ju tillbaka på jobbet så på dagarna har han ju inte alls att pyssla med. Och jag är ju ledig. Och om vi inte hittar på nåt är han ju här iallafall, här finns det wifi, ett eget rum som han gärna hänger i plus hans två Playstationspel. Hos pappa kan han inte surfa, han har ingen egen TV och rummet som är hans är mest belamrat med junk som inte är hans. 
 
Det är svårt det där med delat ansvar för ett barn. Jag tycker inte att jag har rätt att lägga mer i hur hans pappa väljer att ha det men samtidigt... Och när man snart fyller fjorton är ett eget krypin viktigt. Tycker jag. 
 
Nåja, det kanske löser sej...
 
Nu borde jag påbörja dagens matlagning. Förhoppningsvis är sonen också hungrig. Det är väl nackdelen med att sova länge, matintaget förskjuts rejält. 
 
Men jösses vad jag gillar att ha semester! 
 
Just ja, kom inte in på den sökta högskolekursen. Den som skulle ge med ett bättre förhandlingsläge på jobbet i och med att jag inte är utbildad socionom. Jag saknade de förkunskaper som krävdes så jag blev struken. Jag ser det som ännu ett tecken på att det inte är den vägen jag ska gå. Nu ska jag bara hitta den väg jag SKA gå. Spännande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela