Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Ledsen

Publicerad 2017-01-31 21:44:19 i Allmänt,

Jag orkar inte med den här oron för ekonomin. Jag lyckas aldrig komma ifatt efter sjukskrivningen. Fast jag nu har jobbat lika länge efter sjukskrivningen som jag var sjukskriven så ligger jag fortfarande hopplöst efter. Och det är alltid nån skit som far iväg till Kron-Olle och vips har jag halkat lite mer efter när det blir utmätning på lönen. Plus att det ju läggs på räntor och avgifter. 
 
Och är man hos Kron-Olle så finns ingen hjälp att få. Skulle jag bara ha 15 papp skulle jag vara ikapp. Och då skulle jag behöva max 15 månader för att återbetala. Men det är nej från banken för att låna. Nix, nix, nix. 
 
Jag har bara 1500 pix kvar att leva för den här månaden. Det är tungt, jag har inte storhandlat än. Men det går väl. Man får skyffla undan den ångesten i nåt hörn. Jag vill inte det ska påverka antidepputsättningen ju. Och vips har jag adderat den oron också. 
 
Nåja, jag är nyklippt och gillar min nya frisyr mycket. Jag fick ett samtal från min presumtivt nya arbetsgivare med beskedet att besked kommer nästa vecka (omtänksamt). Jag gick hem från jobbet (promenader får mej alltid att må bättre) och jag och min frisör hann prata lite extra efteråt när vi gjorde sällskap ut på stan en sväng. Dessutom har jag lunchat med en fd kollega och fått lite info om hennes nya jobb. 
 
Nu ska jag dra täcket över huvudet och hoppas på att den stenhårda klumpen i magen ska vara borta imorgon. Vad kan man göra mer än leva på?! Vad är alternativet?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela