Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Får jag lov?

Publicerad 2016-10-17 10:44:00 i Allmänt,

Det låg en inbjudan till julbord med jobbet och väntade på mej i maillådan imorse. Man tackar! Eller, vänta… Det gör man ju inte. Inte än. Har ju inte en susning om var vi ska vara än Eller hur stämningen mellan de olika enheterna kommer vara den nionde december. Skakigt är bara förnamnet just nu. Men det verkar som att fler än jag har tagit en aning bakåtlutad hållning till det hela än så länge. Jag har ju alltid varit en mästare på att måla Fan på väggen, det är slut med det nu. Eller, jag försöker låta bli och just nu verkar det fungera.

Känner mej mer omotiverad än vanligt men lyckas i alla fall få lite gjort. Kan ju inte göra så mycket heller i och för sej, min TL är sjuk så några nya ärenden är ju inte att tänka på. Det är skapligt tomt i min jobb-almanacka. Det borde ha varit fulltecknat med utredningar just nu men… Jag HAR bett, jag HAR tjatat, jag HAR informerat osv. Det leder ingenstans.

Just nu funderar jag mest på om dom anser mej vara en så usel handläggare att de väljer att inte ge mej jobb alls för att undvika knas. Men det tror jag inte på egentligen. Än.

Ute är det grått och ruggigt men det var ändå skönt att ta en promenad till jobbet. Förutom att jag fick vänta mej gråhårig på Lillsonen som jag skulle ha sällskap med. Måste ta ett snack med hans far om lite ditten och datten, men jag gillar det inte. Jag vill helst inte lägga mej i deras liv tillsammans varannanan vecka men allt måste ju vara bra, alla veckor. Och det är ju inte så att hans pappa gjort något fel, bara det att vi ser olika saker. Men ändå.

Jag hoppas att promenaden hem blir lika skön. Uppförsbacken hemåt brukar ju inte göra mej på glatt humör precis. Men jag får väl tänka att det kan göra något grams skillnad på vågen. I övrigt gör jag ju ingenting för att komma i form igen. Mer än önskar. Och att önska sej smal är väl att hoppas lite för mycket.

Önskar mej ju rik också men det är samma sak där…

Men okej okej, man får göra det bästa av det mesta så lite positivt tänk på det här så ska väl dagen gå som en dans. Det kanske mest blir en slow fox men jag är ändå inte sårskilt bra på hambo!

Bildresultat för folkdans

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2016-11-01 10:29:13

Ja, tänk om man kunde önska och så vips var man 15 kg mindre...

Svar: Men eller hur? Smal och smidig :)
E K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela