Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Frid

Publicerad 2016-05-29 15:50:36 i Allmänt,

Sitter på balkongen i soldis och lyssnar på random svensk reggae från Spotify. Trädens och svalsvirr kompletterar ljudbilden.  Jag pustar ut efter promenaden och handlingen. Snart ska jag mecka äppelpaj till besökarna som väntas omkring halv fem. 
 
Ickepajätarna får glass med valfri sås och strössel. Känns lagom avancerat för mej idag. Så det så!
 
Morsdag alltså och mitt firande drog igång igår. Storsonen ville ta en fika på stan. Trevligt tänkte jag och åkte ner. X antal timmar senare kom jag hem! Dottern dök upp efter jobbet och både middag på Jensens och Alice i spegellandet stod på schemat. Vi hann med en öl på Bishops dessutom, i mellantiden. 
 
Ungarna hade planerat bakom min rygg och jag anade ingenting. Klart imponerad! Och stolt, glad, rörd och Gud vet allt. Mina ungar!
 
Kom hem vid halv tolv men kunde inte riktigt varva ner och komma till ro. Somnade sent så jag tog sovmorgon idag. Gick upp vid kvart över elva. Och när jag åt frukost hann jag se reprisen av Lyckliga Gatan. Soft. 
 
Nåja, dax att ta fram degbunken och knåda ihop en rejäl paj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela