Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Sjukling

Publicerad 2016-12-13 12:39:33 i Allmänt,

Dom senaste tre veckorna har jag jobbat som en galning. Otroligt dumt! Man tror att man har lärt sej nåt men så SMACK, tillbaka i duktig flicka-träsket. Nåja, jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att det inte håller. Så nåt har jag lärt mej! 
 
Tanken var att jag skulle ta det lugnt fr o m igår och det har jag gjort. Dock inte som jag tänkt mej, jag är sjuk. 
 
I torsdags tog jag influensasprutan för att slippa bli sjuk. I fredags mådde jag så där, det är ju inte ovanligt efter en vaccination i och för sig,  men det vankades julbord på kvällen så jag bet ihop. Sen i lördags var det bara att erkänna, jag är sjuk! Sista gången jag vaccinerar mej mot influensan för det blev samma sak förra året. Då trodde jag att jag bara hade otur. 
 
Och jag som har tid för tatuering imorgon. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Leta råd på nätet gav inget heller, hälften för och hälften emot. Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon. 
 
Och till helgen kommer barnbarnet upp, då MÅSTE jag vara frisk! Måste sa jag! Har inte sett honom på två månader nu. Det svider så i farmorshjärtat av längtan. Och jag hoppas att snön stannar så vi kan åka bob på söndag. 
 
Tror knappt på det själv, att jag vill ha snön kvar. Men för lillkillens skull så vill jag. Det är så mycket jag vill när det kommer till honom. Har tänkt på det idag, Lucia på dagis t ex. Eller bara få ha honom en eftermiddag själv. Såna saker. Måtte nästa år innebära ljusning på den fronten. Också.
 
Men andra fronter är det ljusare på, jag har påbörjat nedtrappningen av min antidepp-meducin och det går strålande so far. Underbart! Min läkare är lite orolig men jag vill försöka. Tydligen tror de att jag har en återkommande depression, minns inte namnet på det men årstidsstyrt iallafall. Och då kanske jag inte klarar mej utan medicin men man måste ju testa tycker jag. 
 
Och jag har kommit igång med att söka jobb igen. Men även det ligger på is just nu, min dator funkar inte så jag smygsöker från jobbdatorn. Och det går ju inte när jag ligger här. 
 
Dax för en dusch! Hoppas det får mej att må bättre!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela