Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Paketera

Publicerad 2016-08-15 18:19:13 i Allmänt,

Så himla trött! Gör mitt bästa för att inte ge efter för tupplurslängtan. Så himla less på hostan, men den är iallafall borta på dagen nu. Jag hoppas och ber att det innebär att natthostan är på avtagande också. Men min rumskompis kom tillbaka idag, efter semestern, och hon är genomförkyld. Få se om jag har nåt bra motstånd mot dom bacillerna. 
 
Idag är det dan före tonårsdagen så jag borde ta mej samman och slå in den unge mannens presenter. Vi firade i lördags med mormor och morfar och resten av familjen. Imorgon kommer morbror och moster. 
 
Och sen är det upprop på onsdag! Inleddes inte sommarlovet typ nyss? Nåja, det är ju lite sensommarkänsla nu så det är väl dax. Och vi har redan hunnit äta årets kräftor och det brukar ju infalla ungefär samtidigt som skolan åter slår upp portarna. 
 
Antar att när vi kliver av planet och ut i natten på Arlanda efter semestertrippen till GC så kommer höstkänslan vara ack så påtaglig. Inte för att jag har något emot hösten, tvärtom, men jag har inte tröttnat på sommaren än!
 
Inne på tredje arbetsveckan efter semestern och idag började nya chefen. Välkommen! Hoppas han har så mycket pondus som jag hoppas och att hans nypor är hårda men rättvisa. Det är så himla rörigt nu. Och jag har bett om nya ärenden i två veckor nu utan att det händer så mycket. 
 
Och innan semestern ska jag förhoppningsvis hinna ha ett lönesamtal. Det kan minsann bli intressant. Det har ju onekligen hänt en del sedan september förra året. Intressant att se om man får någon cred. 
 
Nej, slå in paket var det och sen kanske vila ögonen en stund. Kanske.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela