Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Sovning

Publicerad 2016-08-20 12:39:40 i Allmänt,

Jag vaknade åtta, var upp och...  pudrade näsan... Och så kröp jag ner under täcket för att vila ögonen en stund till. Jag vaknade halv tolv! Jag var väl trött antar jag. Och då har jag ändå sovit gott de senaste två nätterna. Fullmånen till trots. Fantastiskt!
 
Men varför drabbas jag alltid av dåligt samvete när jag sover länge? Den där jävla Luther förstås. Jag är ju faktiskt ensam hemma och jag har inget inplanerat. Och ändå, sov du ända till halv tolv?!
 
Nåja, nu är jag vaken och uppstigning. Och jag har ätit frukost och sjungit allsång med Lotta på Liseberg. Ibland förvånar man till och med sej själv! Men jag har ju nyss gjort slut med Ernst så under KAN hända. Jag som älskat Ernstans program sen han först dök upp i rutan. Men nu funkar det bara inte, det är som om han blivit en parodi på sej själv. Men alltså, jag tänker inte byta Ernst mot Lotta,  det råkade bara bli så nu...
 
Inga planer idag alltså. Solig lördag men jag tror jag ska göra lite förberedelser inför GC innan dottern slutar och det blir dax för mat.  Vill ju inte vara ute i sista sekunden. Har ju lite piff och fiff och strykning att ta itu med bland annat. 
 
Min förbannade högeraxel har börjat krångla igen så det är bäst att göra det man ska innan den lägger av. Tycker sprutan jag fick borde ha effekt längre än så här. Hoppas det bara är tillfälligt. När vi kommer hem frän GC måste jag verkligen ta itu med att börja röra på mej igen. Både på grund av vikten och rörligheten. 
 
Men först GC!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela