Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Maj

Publicerad 2017-05-01 14:54:27 i Allmänt,

Idag är det första maj och ute verkar våren äntligen ha kommit. Det var inte ens särskilt kallt ute vid brasan igår. I och för sig var brasan så ytepytteliten så man kanske inte ens hann känna efter om man frös.
 
Måste nog hitta en annan brasa nästa år, det känns som att Ringvallenbrasans era är över. Jag har trots allt varit där i princip varje år de senaste 20 åren. Men vem vet hur saker och ting ser ut om ett år? 
 
I år fick jag iallafall med alla tre barnen, barnbarnet och hans mamma plus exmannen. Inte illa minsann. Innan brasan firade vi treåringen så vi åt tårta tillsammans allihop plus mams och papps minus dottern som jobbade. Mat hann vi också innan det var brasdax.
 
Som lök på laxen hade jag saker att roa mej med idag också efter gårdagen. Diskade i flera timmar kändes det som. Och så fixade jag med balkongen. Måste köpa ett par dynor och ett par parasoll sen är det klart. Ja och växter så klart. Skönt med nåt ställe som känns städat och fixat. I övrigt är det dammigt, rörigt, flyttkartonger och kassar överallt. 
 
Enligt senaste planen flyttar dottern till helgen men... Jag tror nog inte direkt på det. 
 
Maj ja, nu kan jag äntligen börja räkna ner till Kretasemestern. Det ska bli underbart att komma iväg en vecka. Jag har lite fix och trixa att ta itu med på jobbet innan dess men just nu faller bitarna på plats nästan innan de har hunnit bli uppmärksammade så jag inbillar mej att jag kommer kunna koppla av bra när vi väl kommer iväg. Vi inleder dessutom med en hotellnatt på Arlanda och det känns ju inte helt fel. 
 
Förhoppningsvis bor avkomman för sej själv tills dess och jag har hunnit fixa till allt jag tänkt här hemma. 
 
Men det som upptar mest tid just nu är oron för den yngste. Han och kompisen blev rånade i fredags (bara kompisen blev av med väskan) och han verkar okej men.. Det enda som han sagt är att han inte tänker gå till och från skolan fortsättningsvis och det går ju buss så det är så klart helt okej om han väljer det. Men man vet ju aldrig vad som händer mer. Och en av förövarna går antagligen på samma skola. Gah! Jag blir galen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela