Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Söndag

Publicerad 2017-03-05 15:45:28 i Allmänt,

Det lyser en blek sol därute och tanken var att ta en promenad men jag pngrademej. Dels har jag träningsvärk överallt efter gårdagens promenad på en och en halv timme, dels kom jag på att jag hade ett missat avsnitt av Husdrömmar kvar att se. 
 
Så jag har suttit helt stilla i fåtöljen, osminkad och mysklädesklädd och bara varit. Programmet visade ett par som byggde om ett gammalt fårhus vid Hornborgarsjön till bostadshus. Man börjar onekligen fundera på sina egna bostadsdrömmar. Jag tror fortfarande det är en sekelskifteslägenhet på Kristinagatan. Men det kan ju ändras tills jag blir rik nog att köpa nåt. 
 
Just nu önskar jag ju mest att jag hade råd att köpa varsin fin lägenhet till Storbarna. Och att Storsonen och hans ex kunde falla för varandra på nytt och bo nära mej. Jag saknar V riktigt intensivt just nu. 
 
Min barndomsvän blev farfar igår och jag hoppas innerligt att han tar vara på sitt barnbarn. Och Lillsonen fick äntligen träffa sin lilla kusin idag. Allt barnprat spär på V-längtan ännu mer. 
 
Söndag ja. Jag har därmed bara fem arbetsdagar kvar på Verket och på torsdag ska jag träffa mina nya kollegor på en fika för första gången. Jag tror knappt det är sant, jag har väntat så länge på att lämna Migrationsverket och ändå känns det som att det skedde helt plötsligt! 
 
Få se hur det känns på fredag, kommer jag kunna låta bli att bli rörd? Hoppas jag slipper ännu en ljuslykta bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela