Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Hemester

Publicerad 2017-03-03 13:34:52 i Allmänt,

Det är så skönt att vara ledig. Och jag har medvetet låtit bli att skriva en att-göra-lista. Så jag funkar omkring, gör lite här och lite där men förtar mej inte. Igår planterade jag om en blomma och matade änderna. Det kändes lagom. 
 
Idag har jag varit ner i källaren och tagit lite foton på fler saker till bloppisen som hittills inte gett någon som helst utdelning. Och så har jag vattnat blommorna. 
 
På jobbet hade jag lite blommor i mitt fönster på kontoret och en rosa, elefantformad, vattenkanna. Både blommor och kanna har fått flytta hem nu och det är himla vilsamt att gå runt och vattna här nu. Innan vattnade jag med ett litermått och det gick ju undan. Att använda elefanten är mer meditativt för vattnet rinner betydligt långsammare nu. Trivsamt! 
 
Tror jag ska fortsätta i samma meditativa anda i duschen och göra en helrenovering. Skrubba, raka, tvåla, schamponera osv. Sen borde jag dammsuga också... Men borde? Hur tråkigt låter inte det? 
 
Något som verkligen inte är tråkigt förresten, är min räkningslåda. Förr svämmade den över! Jag brevväxlade inte bara med Kron-Olle utan med flera olika inkassobolag. Jag fick välja varje månad vilka räkningar jag kunde betala och vilka som fick lov att vänta. CSN hade jag ingen koll på alls osv. Nu är lådan nästan tom, jag har inga inkassokrav, jag är skuldfri hos Kronofogden och jag har full koll på CSN. Om två månader är jag ikapp där och kan börja betala via autogiro (rena drömmen!). 
 
Jag är förvisso skyldig en vän pengar istället och vill självklart betala av det så fort som möjligt men tack vare vännen har jag nu sinnesro på det ekonomiska planet. Och jag kan inte komma på hur jag ska kunna tacka för den ynnesten. 
 
Det är andra gången en vän kommer till undsättning på det här viset. Jag tycker inte riktigt att jag gjort mej förtjänt av det men det är underbart att ha så omtänksamma människor i sin omgivning. 
 
Och min nya lön kommer förhoppningsvis stabilisera min ekonomiska grund ännu mer. Ser fram emot att bli skuldfri, helt, då ska jag bygga upp en buffert. Det är verkligen något jag längtar efter. Det trodde jag inte förr, att jag skulle drömma dagdrömmar om en buffert. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela