Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Midsommarkväll

Publicerad 2017-06-23 20:05:59 i Allmänt,

Klockan är strax före åtta och det är midsommarafton. På TV berättar Ebbe Schön om traditionerna omkring midsommar. Jag sitter och slötittar i min nya soffa. Tur för mej att systersonen måste köpa en ny soffa när han ska flytta. 
 
Förutom Ebbes röst på TV:n så är det ganska tyst här. Inga tåg och knappt några bilar utanför. Gästerna har gått hem eller begett sej ut på nya äventyr och jag blev ensam kvar. Fick iochförsig en inbjudan från en gammal kollega att komma dit och äta och ta ett glas men jag tackade artigt nej. Jag trivs bättre här!
 
Det regnar inte ute men det hänger i luften och det verkar kallt. Här inne har jag tönt ljus och hällt upp en öl och katterna håller mej sällskap. Tyvärr är inte soffan så bra i ett katthem, håret fastnar lätt och den verkar klovänlig. Men jag får väl hålla efter. 
 
Midsommarafton ja, det bästa med den i år är att jag slapp gå till jobbet idag. Måste jag hitta ett nytt snarast! Men så klart var det trevligt att hänga med ungar, föräldrar och exet och äta god mat också. Även fast jag i ärlighetens namn är lite trött på att det förväntas att alla dom här högtidsmiddagarna ska tillagas och serveras av just mej! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela