Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Varierande

Publicerad 2017-07-29 14:09:00 i Allmänt,

Vädret är onekligen varierande just nu. Nyss vräkte regnet ner men nu skiner solen igen. Skumt! Och det känns ju inte som sommar. Det kommer bli en lång höst och vinter är jag rädd. 
 
Vädret var lika dåligt igår, eller snarare värre. Det var inte uppehåll några längre stunder. Och jag som hade förlitat mej på yr.no. Planen var att åka till Skansen i torsdags, men väderappen sa regn så vi stannade hemma. Då sken solen hela dagen. Igår, när sol utlovades av appen, var det tvärtom. 
 
Nåja, vi är inte gjorda av socker så vi åkte iallafall. Och vi hade en himla trevlig dag. Som vanligt när vi beger oss ut på äventyr Lillsonen och jag. Och vi hade tur för djuren verkade gilla att vara ute i regnet. De enda vi inte såg var vargarna men, men. 
 
Vi gick ut till Skansen, i regnet, men därifrån tog vi båten till Slussen. Lillsonen ville se Evert Taube i Gamla Stan och så ville han gå till Science Fiction bokhandeln. Konstigt nog handlade han inte en pryl där, vi var nog lika förvånade båda två. Han handlade ingenting alls på hela dagen, bra att han håller i pengarna. 
 
Jag köpte ett par örhängen och artrosmedicin så jag slösade inte bort pengarna jag heller. Även om tåg, inträden, båt och mat kostade så klart. Men vi åt till slut på Donken så det blev inte särskilt dyrt det heller. Så går det när man inte hittar nåt bra ställe att äta på och man till slut bara måste ha mat snabbt. 
 
Idag har jag påbörjat min kur med artrosmedicinen. Hoppas den kommer ha effekt även om det står att det kan ta någon vecka innan det märks. Så trött på att ha så ont i höfterna jämt. Och att stappla omkring en bra stund efter att ha sovit eller suttit stilla länge. Kroppens förfall skulle jag kunna klara mej utan. 
 
Idag tar vi det bara lugnt. Lillsonen sov till ett medan jag väcktes redan vid åtta av hantverkarna i grannlägenheten. De jobbar tydligen veckorna runt. Dessutom var det gapande ungar utanför som vanligt och grannens rökande. Vore synd att säga att jag trivs med mina grannar... Men jag somnade om och gick upp vid kvart över tio. 
 
Ska kolla om det finns några jobb att söka, jag ska läsa en smula och så måste jag väl se till att vi får mat i oss idag också. Och framförallt ska jag hålla jobbpaniken stången. Bara en ynklig semestervecka kvar. Usch!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela