Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Vaknatt

Publicerad 2017-07-06 18:30:00 i Allmänt,

Vet inte varför men natten som gick kunde jag inte sova alls. Sista gången jag tittade på klockan var den kvart över fem! Då var det high life ute bland fåglarna men de första började pipa redan vid kvart över två. 
 
Det är raggarträff i stan och även om den inte börjar förrän idag så har det varit igång sedan i helgen. Sent igår var det ett himla liv på bilar med mullrande motorer och skrikande däck. Det underlättade ju inte min insomning direkt. 
 
Dessutom är det en fullmåne under uppsegling. Det brukar ju påverka mej, mer eller mindre. Så det var kanske inte så konstigt att jag knappt fick en blund i ögonen i natt. Tur då att jag är sjukskriven så jag kunde sova lite längre imorse. 
 
Idag har jag tänjt lite på orken för att se hur jag mår egentligen. Tröttnade även på att se min bleka nuna i spegeln så idag bestämde jag mej för att sminka mej en smula också. Personalen på Ica såg inte lika fundersam ut idag när de såg mej som häromdagen. Tror det är ett fall framåt. 
 
När man ligger vaken en hel natt hinner man verkligen tänka. Det känns dock  hela tiden som att tankarna landar på jobbet och som ett brev på posten känner jag av trycket över bröstet. Fan! 
 
Fick svar från fd chefen idag. Det var väl bara ett icke-svar men iallafall. Hon skrev att det kommer komma ut tjänster men hon vet inte när. Och hon kommer sluta i augusti. Och det visste jag ju redan. Ja ja, jag vill ju inte tillbaka dit egentligen. Jag vill ju bara bort från där jag är! 
 
Gud giv mig styrka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela