Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Utflykt

Publicerad 2017-07-10 20:53:44 i Allmänt,

Idag drog vi iväg till Uppsala på Domkyrkospaning. Mams och papps hängde på så det blev bil istället för buss. Lyxigt! Och på så vis blev det även fika på Gränby och en sväng till Gamla Uppsala. Vi gjorde även en avstickare till en outlet i Örsundsbro på hemvägen. 
 
Gillade verkligen domkyrkan. Synd att min domkyrka inte har sina takmålning kvar. Tyvärr ville inte min mobilkamera riktigt vara med (fullt minne) så jag blev en smula frustrerad. 
 
Var in en sväng på Saluhallen efteråt men det var en gigantisk besvikelse. Nästan tomt...
 
I Gränby blev det fika och ett nytt minneskort till mobilen. Tänk att nåt så litet kan muntra upp så mycket! 
 
I Gamla Uppsala var vi in i kyrkan från 1100-talet. Inte alls lika pråligt som Domkyrkan så klart. Men vacker i all enkelhet. Och där vilade Anders Celsius. Ingen vidare framträdande plats för någon som vi i princip pratar om varje dag när vi pratar väder. 
 
Jag och Lillsonen knatade även upp på en av kullarna för att kolla utsikten. Tyvärr kändes det mest stressigt. Papps är utrustad med jordens sämsta tålamod och förstod inte riktigt vitsen med att vi ville kolla in omgivningarna. 
 
Men på det hela taget var det en trevlig dag, skönt att ta med Lillsonen ut på äventyr så han får se nåt annat än det gamla invanda. Hade hoppats få med mej Storsonen också men han hade ont i magen och valde att stanna hemma. 
 
Dessutom valde Lillsonen att sova här natten till idag för att han inte skulle försova sej hemma hos pappa. Lyxig bonus att få en extra kväll med honom. 
 
Nu har jag målat naglarna och ska fortsätta läsa boken om Per Holknekr. Mina nya böcker kom idag så jag måste speeda upp läsandet ett smula. Men jag ska försöka släcka i tid, har ju en lunchdejt med en gammal kollega imorgon, vore ju förargligt att försova sig då. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela