Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Slödag

Publicerad 2017-07-09 14:13:00 i Allmänt,

Söndag och regn! Eller just nu verkar det ljusna men fram till nu har det regnat. Jag gick upp sent, låg i sängen till halv tolv, men jag har ju semester så jag gör som jag vill. 
 
Medan jag åt frukost (lika svårätet idag!) ringde min faster så vi pratade bort en stund. Hon var på väg till sitt barnbarn och jag är så avundsjuk på folk som har sina barnbarn så nära...
 
Efter prat och mat kände jag att disken lockade. Glatt skuttade jag ut i köket och gick in för diskandet med liv och lust! Nja, lockade och lockade, det var mer av nöden tvunget. Men det är skönt när det är gjort! Och det blev ju lite extra disk igår när Storsonen kom hit och svängde ihop en lasagne. Jag bidrog med en smulpaj och Lillsonen kom också över och åt. Mina grabbar! 
 
Nu när disken är avklarad vet jag inte alls vad jag ska hitta på. Jag känner av det där trycket i bröstet idag igen, mest på vänster sida, men jag tror det kan bero på att jag pratade jobb med faster. Det fick väl kroppen att reagera. 
 
Egentligen borde jag ta en pw men vet inte om det är så smart. Jag känner mej ju inte helt hundra än efter mina två sjukveckor. Vill ju inte däcka igen. 
 
Semester ja... Önskar så att jag hade råd att ta med Lillsonen och åka iväg någonstans. Gärna Prag eller något liknande. Men plånboken ekar tom så vi får hitta på annat. 
 
Vi diskuterade planer häromdagen och det gjorde mej lite nere. Han verkade inte riktigt glad över att vara hos sin pappa närmaste veckan. De hittar aldrig på något... Då känns det ännu viktigare att han och jag gör saker. Och självklart kan han vara här fast det är "pappavecka"!
 
Nåja, en dusch på det här så får jag se vad som händer. Ska läsa ut Lundellboken tänkte jag iallafall. Och äta upp resterna av lasagnen. Tyvärr är det ingen smulpaj kvar men å andra sidan vill jag ju gå ner i vikt så det är väl lika bra. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela