Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Rening

Publicerad 2017-07-05 21:36:00 i Allmänt,

Så fruktansvärt less på att vara sjuk! Och uttråkad till max. Bestämde mej för att iallafall göra slut med bacillerna som väl fanns väl inhostade i sängkläderna. Nej jag vet, det är ett virus och inga baciller men iallafall. 
 
Sängkläderna har legat på vädring hela dagen och nu är sängen nybäddad. Och man kan inte krypa till sängs och vara äcklig så nu har jag sanerat mej själv också. Det känns faktiskt riktigt bra. Just nu. Snälla låt mej vakna frisk imorgon! 
 
Jag har även tänt rökelse både i köket och i sovrummet. Grannarna under röker konstant på balkongen och det stinker rök hos mej. En odör jag kan klara mej utan. Så nu luktar det bättre. 
 
Fördelen med att vara sjuk (jag letar febrilt efter positiva glimtar just nu) är att man kan läsa hur mycket man vill. Eller iallafall så mycket man orkar. Läste precis ut Alex Schulmans bok om sin alkoholiserade mamma, Glöm mig. Den gick rakt in, mycket obehaglig. Och ja, så klart för att jag kunde känna igen mej i mycket. 
 
Jag har fått revidera min syn på Herr Schulman efter att ha läst men... jag gillar honom fortfarande inte. Åtminstone inte hans officiella jag som jag bara upplever som ett drygo. Precis som hans bror Calle. Eller Filip, Fredrik och Birro. Nej usch, inte tänka på drygon nu. Det räcker med obehaget att vara sjuk! 
 
Idag mailade jag min fd chef på Verket. Jag frågade om det finns några lediga tjänster. Då förstår man hur illa det är där jag är nu om det är så att jag hellre går tillbaka till Verket. Jag har inte fått något svar än men...
 
Nåja, så går en dag ifrån våra liv och kommer aldrig åter. Imorgon, då jäklar!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela