Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Hemkört

Publicerad 2017-07-26 09:41:00 i Allmänt,

För andra dagen i rad var jag vaken vid åtta! Men det går inte att ligga och sova när Ica kommer med varorna man beställt! Jag fick tiden mellan 8.00 - 12.00 och det är ju en ganska stort spann av tid men de kom redan 8.27. Underbart! Både att få hemleverans och att slippa vänta. 
 
Skåpen är alltså påfyllda och frukosten är uppäten. Har galet ont i kroppen efter gårdagens äventyr i Örebro. Främst är det höfterna som jävlas. Dessutom har jag nackspärr. Gillar inte kroppens förfall! Misstänker att min All stars-era är mer eller mindre över. Gå i platta skor verkar inte fungera längre. 
 
Men bortsett från det kroppsliga eländet idag hade jag och Lillsonen en finfin dag i Örebro igår. Trots ett ganska trist väder. Som tur var så föll det bara några droppar regn (och då fikade vi) men det var rejält mulet. 
 
Vi var på Titanic-utställningen och den var verkligen jättebra. Man fick en mp3-spelare runt halsen och ett par hörlurar och så gick man en "snitslad" -bana med foton och föremål med en berättarröst i örat. Vi var klart impade båda två efteråt. 
 
Vi hade biljett som gav oss tillträde till utställningen mellan klockan 10 - 12. När vi kom dit var klockan kvart i tolv (bokade tåget efter utställningsbiljetten och det fanns inget tidigare tåg) och kön var galet lång. Hann bli lite orolig men det kom en kille och frågade om det var nån som bokat mellan tio och tolv och därmed plockades vi ur kön och fick gå före. Tjiho! 
 
Vi gick in till stan efteråt och min bild av Örebro blev rätt förändrad. Vi gick efter ån, såg universitetet och en massa fina gamla hus. Hamnade i en jättestor lekpark och såg Open Art-utställningen. Det är så mysigt att bara strosa runt, se nya vyer och diskutera högt och lågt med sonen. 
 
Idag ska jag vara bärhjälp åt dottern som ska ut till IKEA och shoppa. Tur att min lön kommer först imorgon! Och idag får det bli bättre skor på fötterna. Imorgon lutar det åt en tripp till Stockholm. Skansen och Gamla stan med Lillsonen.
 
Lillsonen är ju hos sin pappa den här veckan men pappa jobbar så det händer inte mycket där. Förvisso var ju pappa ledig i måndags men de hittade inte på något då heller. Sonen tycker det är tråkigt där men han vill inte säga nåt och jag tycker inte det är min sak att ta upp. 
 
Onsdag och trist väder. Semestern går alldeles för fort nu och jag har redan panik inför att behöva gå tillbaka till jobbet. Måtte jag hitta ett nytt jobb snart! Har iallafall sökt ett nytt nu. 
 
Jag skrev ett inlägg på FB om mitt beslut att sluta. Jag är ju sån, tycker det är lika bra att vara öppen med det jag tycker och tänker. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, det är bara så jag funkar. Önskar bara jag hade en buffert så jag kunde säga upp mej direkt. 
 
På tal om att säga vad man tycker, jag är oerhört trött på att vuxna kvinnor väljer att lägga upp selfies med sej själva i kaninfilter. Varför gör dom det undrar jag? 
 
Och hur kan dom två som är programledare på fyrans morgonprogram få vara programledare? Jag kan verkligen inte med dom var för sej, men tillsammans. Katastrof!
 
Slutgnällt! Nu fortsätter semesternjutet!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela