Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Halvfullt eller?

Publicerad 2017-07-22 13:11:54 i Allmänt,

Inser med fasa att halva semestern redan har gått och det är som att det är först nu som jag hittat lugnet i maj. Hu! Det finns risk för en lång höst. 
 
Jag sitter på balkongen och njuter av tystnaden. Det hörs en buss på avstånd, det susar i träden och en svala eller två svirrar i skyn men annars är det tyst. Jag saknar inte alla skrikiga ungar som brukar flockas just här, under min balkong, i vanliga fall. 
 
Jag har blivit riktig dålig på balkonghäng. Förut bodde jag ju mer eller mindre här ute under sommarmånaderna men nu sitter jag här väldigt sällan. Jag som fick så fina balkongmöbler av dottern i våras. Dumt, det måste jag försöka ändra på. 
 
Idag önskar jag att jag hade nån shoppingsug kompis med bil. Jag vill köpa TV-bänk på IKEA, paraplyställ på EKO, ny kattlåda på Rusta och helst ett nytt soffbord på Mio också. Det är nackdelen med att inte ha egen bil (och viljan att köra), man får ta en sak i taget hela tiden. Å andra sidan spontanshoppar man sällan. 
 
Förresten önskar jag att jag hade nån kompis överhuvudtaget. Jag har vänner men ingen jag skulle kunna ringa upp eller slänga iväg ett sms till helt spontant och fråga: -Ska vi hitta på nåt? Och jag har med själv att skylla, när man tackar nej till allt alltid slutar folk att fråga. Och nu vet jag inte längre hur man gör. 
 
Nåja, det är trivsamt här på balkongen och tyst som sagt. Har inte läst något på ett par dagar så det är dag för en ny bok. Välja bok och ta upp en stol från källaren som jag kan lägga upp benen på härute får alltså bli dagens göromål. Och fundera ut mat så klart. Ständigt detta ätande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela