Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Dränerad

Publicerad 2017-07-20 11:06:00 i Allmänt,

Jag förstår inte att jag känner mej så totalt dränerad på ork och lust hela tiden. Det känns som att hostan blivit värre så det är kanske det, att jag inte sover ordentligt om nätterna? 
 
Idag är jag dessutom uppe tidigare än jag brukar. Bokade tvättstugan vid nio för att äntligen få det gjort. Har ju ställt in de senaste två gångerna bara för att. Orkade inte ta allt idag heller men det blev två maskiner iallafall. Bättre än inget tänker jag. 
 
Sen har vi en dejt inbokad med barnbarnet. Lekpark och fika. Känns som att sitta på en parkbänk i solen är ungefär så långt min ork kan sträcka sej till idag. 
 
Jag fick göra en blixtutryckning igår och åka ut med städprylar för att det skulle fungera för den lilla familjen. Jag gjorde det enbart för barnbarnet skull men det var en hel del ilska och sorg jag fick lov att svälja ner innan. Ibland hatar jag min personlighet, medberoende, duktig flicka och högkänslig. Jag är inte bara curlingförälder och helikopter dito för mina egna barn, jag är det för min sons ex och för mitt barnbarn också. 
 
Är det konstigt att man längtar bort nån gång?! 
 
Nåja, det var god stämning i rövarkulan tack och lov och jag fick kramas lite med barnbarnet. Dessutom följde Lillsonen med så jag hade en vapendragare i sällskap. Vi firade med glass innan vi åkte hem. 
 
När jag kom hem var jag galet trött och det blev tidig nattning men det hjälpte inte. Låg vaken till tre åtminstone. Varför slocknar man inte bara när man är toktrött? 
 
Tidigare på dagen igår bestämde vi oss för att besöka gravhögarna och skeppssättningarna utanför stan. Vi köpte med oss fika och förberedde oss för en promenad men mams och papps kom förbi så vi fick skjuts ut. Mams ville också hänga på ut på gravfält så vi sparade fikat tills vi kom hem. 
 
Vi gick upp och ner för gravhögarna och den lille historikern var i sitt esse bland gamla stenar och informationsskyltar. Den högsta högen är nio meter men där finns det en trappa att ta sej upp via. Ja man kan så klart gå mer också men vi valde att hasa oss ner på andra sidan. Det gick men det var väl inte så smart. 
 
Nu ska jag försöka hitta på lite energi, ta en dusch och förbereda med för den här dagen. Snart är semestervecka två till ända, måste tiden gå så fort?! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela