Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Änglavingar

Publicerad 2017-01-08 17:58:30 i Allmänt,

Det är sen eftermiddag och snöig januarisöndag. Har varit ledig sen dagen innan nyår men nu är det alltså bara en natt mellan mej och vardagen. Fy fan! 
 
Men när jag stod i duschen för en stund sedan och tänkte jobbtankar så kastade jag en blick ner i badkaret, där hade ett par perfekta änglavingar bildats av tvällöddret. Jag tackar och tar emot, det är skönt att veta att de finns där. På min sida. 
 
Blev klar med min wishmap för året igår och den blev gigantisk! Tog ner mina andra idag och inser att dom vuxit med åren. Den för 2013 var en A4. 2017 är baksidan till en trasig ram på 50 x 70! Men önskningarna är ungefär de samma. Men jag har slaktat fler glassiga magasin för ändamålet. 
 
Det jag främst önskar mej av året är resor, upplevelser och bättre vänskapsrelationer. Och det är ju mest upp till mej så jag får väl helt enkelt jobba i den riktningen. Lära mej säga JA oftare. Och komma med egna förslag främst. Jag blir ju sällan tillfrågad numera. 
 
Vardag ja. Imorgon redan! Jag som gör mej så bra som ledig. Jag får så bra idéer på kvällarna när jag inte är helt slut efter arbetsdagen och sitter och halvsover redan vid åtta. Jag har iallafall fått iväg några jobbansökningar under ledigheten. Och en till ska skickas ikväll. Hoppas, hoppas, hoppas att det snart är min tur att säga upp mej! 
 
Om en vecka slutar en av de få kollegor som jag har nåt att prata med om. Och sen går chefen strax därpå. Han återgår till sitt gamla jobb. Så nu ska det strulas med en ny chef som ska sätta sej in i arbetet och lära känna personalen och allt det där igen. Suck!  Orkar inte gå igenom det där igen. Dessutom ska vi flytta om ett par månader, så nu ska vi jobba i öppna landskap. Och detta trots all forskning som visar att det inte gynnar något eller någon. 
 
Nu hoppas jag att dottern snart dyker upp med falaflarna för nu är jag rejält hungrig! Har ägnat dagen åt att hålla igång för att inte tänka för mycket på morgondagen. Nu är jag skönt trött och bara lite bedrövad över att det inte blev någon promenad idag. 
 
På lördag firar vi dottern här och det är det redan städat och planerat för. Presenten har hon redan fått. Annars tror jag inre den kommande veckan innehåller några måsten. Jo medicinhämtning, men det fixar jag på lunchen imorgon. Om några veckor startar vi nedtrappning del 2 av antideppen. Måtte det fortsätta gå lika smidigt som hittills. 
 
Och så kommer Lillsonen hem på fredag. Så den här veckan kan jag komma och gå som jag vill. Lyx! Och på det stora hela lever jag ett lyxigt liv hela tiden. Man måste bara minnas det! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela