Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Snart november

Publicerad 2016-10-31 10:20:45 i Allmänt,

Men vart tar tiden vägen? Sista dagen i oktober, jag tror jag mentalt är kvar i början på september fortfarande. Men det är ju bara att hänga med, tid och väder kan man ju inte göra något åt.

På tal om väder ska det tydligen regna både idag och imorgon och på onsdag kommer snön. Än har ingen nederbörd börjat falla dock och soluppgången imorse var magisk. Men ändå, jag tog bussen till jobbet i tron att vi hade morgonmöte. Det hade vi inte, chefen har tydligen semester hela veckan. Jaha, så var det med det. Jag borde kompensera med att ta en promenad hem men då har jag bråttom åt det hållet istället, matleverans från ICA vid fem. Alltid är det nåt! Då återstår en PW på kvällen och kanske, kanske kan jag övertala mej själv till det. Jag lyckades igår!

Jag vill också ha semester den här veckan, höstlov och allt. Eller läslov ska det visst heta numera. Tror jag. Tänkte messa Lillsonen imorse och fråga om vi skulle ha promenadsällskap som vanligt men eftersom jag var sen och valde buss hoppade jag över det. Kom på sen, väl på bussen, att han ju är ledig hela veckan. Kanske inte hade varit så poppis om jag väckt honom med ett helt onödigt mess?

Det känns som om hälften av alla kollegor ska iväg på semester just nu. Och det är inga korta resor, Bali och Mexico och Gud vet allt. Nu var det ju flera som började jobba i våras och som inte hade några sommarsemestrar och så men ändå… Jag missunnar inte dom, jag önskar bara jag också kunde!

Framförallt har jag lite dåligt samvete för att sonen inte har någon förälder ledig i veckan. Någon som kan hitta på något skoj med honom. Å andra sidan, han har ju en pappa också. Och han har inte haft semester på Gud vet när…

Nåja, det är ju åtminstone arbetstidsförkortning med halva fredagen. Man får glädjas åt det lilla. Och Lillsonen kommer hem redan på torsdag. Eventuellt blir det bara han och jag i helgen. Mysigt! Storasyster ska iväg och fira småsyskon i Tyresö och sen vidare till kompisen i Linköping om allt går som det ska.

Dessutom ska vi hinna besöka gravarna och tända ljus och så har jag min guidekurs imorgon. Och hippieloppis på lördag. Jag som tänkte att det var en lugn vecka.

Tur jag fick lite ny energi i fredags, jag behövde det!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela