Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Kvällning

Publicerad 2016-11-02 17:12:42 i Allmänt,

Helt slut i huvudet! Och det är kanske inte så konstigt, klockan är strax efter fem och jag är fortfarande kvar på jobbet. Jag lovade dottern, i ett svagt ögonblick, att jag skulle vänta på henne på stan tills hon slutar för en gemensam middag på valfritt hak. Hon slutar 17.45! Men när jag sa det tidigare idag kändes det helt okej. Nu känns det…

Men å andra sidan, hemma väntar äcklig kattlåda och äcklig disk. Middag på stan lockar mer. Även om det andra äckelpäcklet måste tas itu med när jag kommer hem senare. Och imorgon MÅSTE jag vara på plats här senast tio i åtta, för från åtta har jag telefonen. Gah! Men förhoppningsvis ringer dom inte så mycket så jag kan pyssla med förberedelserna inför mitt uppföljningssamtal istället.

Dessutom har jag ont i huvudet, inte på det gamla vanliga viset utan i en fläck uppe på huvudet. Det stinger liksom till mellan varven. Oskönt är väl det minsta man kan säga.

Hej då! Hej då! Hej då! Nu går folk hem på löpande band men jag är förvånad att det är så många kvar nu ens. Tokigt folk, när man kan gå hem! Ja hej hej!

Jag har fortfarande inte fått svar på om jag får ledigt på fredag. Det är ju bara halvdag så dom ynka fyra jobbtimmarna tillbringar jag så gärna hemma i den egna sängen istället. Hoppas bara att stand-in-chefen tycker samma. Jag får väl kolla på uppföljningssamtalet imorgon om inte annat. Först berättar man vilken stjärna man är och sen sätter man inte dolkstöten.

Nåja… lite mer pappersarbete så kan man gå hem med mycket gott samvete sen. Räcker att jag får dras med dåligt samvete för att jag ska förslösa mina fåtaliga kronor på en middag på stan. Men jag kan nog förklara bort det, eller trösta mej med lite ”man måste unna sej!”. Och äta lär man ju göra. Även om utkomsten av det hela är samma för oss alla…

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2016-11-03 08:24:53

Tja, man lever bara en gång så pengarna ska rulla och humöret ska va glatt, eller?
Här stänger huset kl 12 imorgon och jag är i valet och kvalet om jag ska sitta kvar själv eller dra på mej ytterligare fyra timmar minus på mitt redan digra minuskonto.

Svar: Men har ni inte jobbat in dom redan? Brukar ju vara så när det är halvdag. Du borde inte förlora dom när det är stängt liksom. Jag har fortfarande inte fått svar jag, men tids nog. Och minus... Usch ja! :)
E K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela