Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Friyay

Publicerad 2016-11-18 19:22:55 i Allmänt,

Äntligen fredag!!! 
 
Jag är så trött att jag lugnt skulle kunna somna sittande om jag tillät mej. Fullfartvecka och nästa lär väl bli ännu värre för då ska jag utreda ihjäl mej och försöka skriva beslut så tangenterna glöder. Allt för att inte lägga över mitt jobb på kollegorna när jag går in i mitt nya projekt den 28:e.
 
Samma dag har jag ett inplanerat läkarbesök, nu ska operation nedtrappning minsann inledas. Antar det tar en stund att bli helt av med den antidepressiva medicinen men vilken lättnad det kommer vara sen, efteråt. Medicinfri 2017 alltså. 
 
Och går det som det ska så är jag även skuldfri år 2017! Att fylla 50 var tydligen rena lyckokastet!  Jag ser fram emot 2017 fylld av tillförsikt. 
 
Men för att återgå till det nya uppdraget som bantats från sex veckor till fyra veckor (utan att ärendemängden har minskat i paritet). Det kan ju bli förlängt men till att börja med kör vi året ut  Sen ska det (så klart!) utvärderas och vi har veto gällande vår egen medverkan. 
 
Jag ska gå in nån helg och jobba också för att bli klar med det jag redan har i skåpet och där deadlinen är den 20/12. Inser att jag måste vara lite extra uppmärksam nu, vara snäll mot mej själv. Men jag är så tacksam mot min chef som inte ser mej som en person som varit långtidssjukskriven. För honom är jag en anställd bland andra. 
 
Jag har fått en lite ledande roll i projektet och det tog hus i helvete gällande det idag. Min kollega ansåg tydligen att hon borde ha fått den rollen. Anledningen var den att hon hade anmält intresse för det redan dagen innan. Jösses! Tydligen rök hon och chefen ihop sen, rejält! Men det slapp jag bevittna. Men det är konstigt att det så ofta händer sånt omkring mej. Jag antar att det är något jag gör/är som bidrar till det men jag har inte klurat ut vad. Och ingen vill ge någon hint heller.
 
Det jag oftast får höra är att det handlar om avundsjuka. Men det känns långsökt. Varför skulle någon vara avundsjuk på mej?!
 
Nåja, nu ska jag njuta helg. Sova gott och ta det lugnt. Imorgon blir det julmarknad sen får man se...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela