Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Flitig

Publicerad 2016-11-07 15:09:17 i Allmänt,

Göta Petter! Klockan är snart tre och jag har suttit lutad över alla papper som en flitig myra HELA dagen. Ja förutom när jag dristade mej till att gå ut i ovädret för att besöka apoteket. Snöfall och pensionärer, båda yr omkring! Dessutom har dom byggt om apoteket så man blir alldeles förvirrad. Märks att jag snart är pensionär själv! Men nu har jag ny medicin i alla fall och ruinerad blev jag inte heller. Hatar att behöva räkna i huvudet hur mycket pengar jag har och om det räcker. Det är VÄLDIGT mycket månad kvar när det bara är den sjunde…

Jag har en fuldag och jag känner mej lite småstressad. Dessutom oroar jag mej för en hel radda olika saker men jag försökte i alla fall kommunicera lite klokhet på förmiddagen. Jag har ingen aning om hur klokheten landade men jag hoppas det åtminstone väcker någon liten strimma tänk.

Och så har jag äntligen tagit mej i kragen och bokat tid för blodprov igen. Vet inte varför jag drar mej, att bli av med några rör blod bekommer mej inte. Tror det mest handlar om att det är bökigt att åka till sjukan innan jobbet och jag måste komma ihåg att inte ta medicinen innan och att jag sen måste komma ihåg att ta den efteråt. Jag är ju en bekväm (läs lat!) sort och allt som går utanför ramen blir lätt jobbigt i min värld.

Men hey, nu är snart måndagen över. Då är det bara resten av veckan kvar!

Imorgon föreläsning i Tomaskyrkan (gratis), Ängeln på Malmskilladsgatan, jag och dottern ska gå. Och på tisdag historieföreläsning om gamla Västerås – När slottet var häkte. Jag och sonen ska gå. Sen är det tvätt på torsdag och Orup på fredag. Tur det blir helg på det för annars vet jag inte hur det skulle bli. Det är ju inte så att jag sitter sysslolös på dagarna heller direkt.

Min jobbkalender har varit fullbokad men idag fick jag en massa samtal så det blev ombokningar på löpande band. Jag hoppas jag har koll på allt nu. Och två ärenden fick jag lämna ifrån mej av olika anledningar. Men dom luckorna kommer nog fyllas snabbt. Dessutom fick jag lov att boka en bunt tolkar också. Tur jag bara har telefontid en timme per dag.

Tanken var att gå hem, jag lyckades ju gå till jobbet. Men det blåser fortfarande nordanvind och snön fortsätter falla så jag får offra en bussresa idag. Har jag förresten nämnt att jag avskyr den här årstiden? I alla fall när man måste förflytta sej utomhus. Semester från 1 november till sista mars är något jag ska sikta på. Sen alltså, när jag blir rik!

Gick i helgen och funderade på att gå ner till att jobba fyra dagar i veckan bara. Jag mår så mycket bättre med tre lediga dagar på raken. Det kändes riktigt trevligt en stund, tills jag räknade på saken. Jag ska inte vara ledig tre dagar på raken. Attsingen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela