Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Midsommardagen

Publicerad 2016-06-25 19:42:41 i Allmänt,

Det är lite dagenefter-känsla trots att gårdagen enbart innehöll fyra snapsar i alkoholväg. Sov till tolv när mams ringde för att tacka för igår. De undrade om jag ville följa med på en utflykt men jag passade på det. Rejält varmt och en bil utan AC funkar inget vidare när man är konstant varm. 
 
Storsonen kom över och hjälpte till att äta upp resterna efter gårdagens middag och dottern som kom hem halv tolv idag var också i ätbart skick. Dessutom trillade Lillsonen in för att hämta lite grejer. Mysigt med alla samlade!
 
Jag funderar så smått på en PW men trots att klockan är halv åtta är det fortfarande rejält varmt ute. Jag vill ju inte få värmeslag.  Men jag vill å andra sidan inte ha min "vägbula" mitt på magen kvar heller. Ah, alla dessa val!
 
Jag har söndagsfeeling och blir lika glad varje gång som jag inser att jag inte behöver gå till jobbet imorgon. Lycka! Tror jag ska ta mej ut till IKEA istället och kolla in rean. Bordet jag vill ha i badrummet är tokbilligt just nu så jag borde slå till. 
 
Storbarna åker till Sthlm över dagen imorgon för att öerraskningsfira sin far som fyllde 50 häromdagen. Och Lillsonen har pappavecka. Konstigt och ovanligt nog har jag en helt ledig dag för mej själv. Man häpnar! Och vill göra så mycket. 
 
Nu ska jag kolla om balkongen är sittbar. Jag har en bok som är halvläst och jag känner att jag nog ska ta itu med den igen. Jag blir bara så trött på huvudpersonen hela tiden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela