Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Tillfreds

Publicerad 2016-07-28 13:03:35 i Allmänt,

Det är torsdag, fjärde och sista veckan på semestern. Och här sitter jag och mår jättebra! Det trodde man inte. 
 
Nej, jag ser inte fram emot att gå till jobbet på måndag. Någon måtta får det väl vara! Men jag ska testa en ny strategi och jag hoppas den ska funka. Jobbet ska få bli "bara ett jobb". När jag engagerar mej och vill så mycket mer än ledningen så är det ju självklart att jag blir besviken. Jag har inte längre den rollen i organisationen och nu tänker jag hålla mej till det, jag jobbar enbart för att få min lön. That's it! Och i teorin känns det klockrent.
 
Och nya chefen är ju på ingång så det KAN ju bli förändringar. Och jag hittar ständigt nya jobb att söka, även om jag slarvat med ansökningarna under semestern. Men några ska iväg idag. 
 
Dessutom ska jag snart ha semester igen. En överraskning som jag inte riktigt vågar tro på riktigt än. Jag och Lillsonen har fått en resa till Gran Canada av dottern. Vi åker den 25 augusti för en veckas sol och bad. Det är så överväldigande att jag inte riktigt kan ta in det. 
 
Jag var in på Lagerhaus i förrgår och stod då och fingrade på en palmljusstake. Funderade på att köpa den enbart för att få in åtminstone en liten ynka palm i mitt liv men avstod. När dottern sen kom hem på kvällen avslöjade hon resan. Jag kommer få mitt lystmäte av palmer!
 
Nu ser jag fram emot att berätta för Lillsonen! 
 
Storsonen åker till Prag imorgon så honom träffade jag igår, han behövde skriva ut biljetter och sånt. Dottern och jag var på stan för hon behövde fixa pass. Vi lunchade ihop och som vanligt slås jag av hur trevligt det är att umgås med sina barn! 
 
Hos Polisen träffade jag på min gamla chef S och hans fru G. Underbara människor som verkligen bidrog till att göra mej till den jag är idag. Jag var bara 17 år när jag började jobba i deras fotolabb och jag önskar än idag att jag lätt S råd att bli fotograf. 
 
Idag har äntligen nya telefonen landat, ska hämta den på posten sen. Och så ska jag röjs lite här så det blir lite ordning och reda. Jag har lite mailfix att ta itu med och lite sånt där jag bara skjutit upp. 
 
Bra vore ju också om det kunde dyka upp någon slant extra nu när jag behöver lite fickpengar o Spanien men, men...
 
Nu ska jag anmäla mej till en guidekurs för Domkyrkan. Går det som det ska kommer jag guida grupper i kyrkan till våren. Skoj! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela