Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Överhettning

Publicerad 2015-12-29 20:17:33 i Allmänt,

Idag bjussade föräldrarna på mat och det är ju alltid lika trevligt att slippa bry sin arma skalle med matfunderingar så... Vi kom samtidigt som syrrans son och min stora son var redan på plats. Syrran och hennes man kom strax efter. Trevligt på alla sätt och kålpudding är ju alltid kålpudding men... Gamla människor fryser tydligen oerhört. Iallafall mina gamlingar. Elementet i köket var så hett att det knappt gick att nudda (fattar inte ens hur de lyckas få upp värmen till såna nivåer!). Jag satt INTILL elementet. Och jag är INTE en frusen person. Jag tror halva jag försvann där. Tyvärr var det inte fett som rann av mej dock...
 
Och som om inte värmeslaget i sej var nog så hade tydligen pappa vaknat på fel sida imorse. Vi hann knappt äta upp innan han ryckte tallriken och travade in disken i maskinen. Kändes ju otroligt välkomnande!
 
Nåja, vi åt och drack och pratade och sen var det en välsignelse att bege sej ut i kylan igen. Tvättstugan väntade och har man väl lyckats boka en tid gäller det att värna om densamma. 
 
Så nu snurrar tumlaren och i torkrummet går fläkten för fullt. Men av mängden tvätt att döma kan man tro att vi numera är utövande naturister i den här familjen. Å andra sidan, det har ju varit mycket pyjamasläge och detta enbart varvat med mjukisbyxor. Då blir det inte så mycket tvätt. Skönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela