Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Solskensmåndag

Publicerad 2017-03-06 10:44:31 i Allmänt,

Man glömmer snabbt! Jag har varit lite orolig för att komma tillbaka till jobbet nu efter ledigheten. Rädd att det ska förekomma ångerkänslor. Men, jag klev in här i morse och känner mej redan som en främling. Det här är inte mitt jobb längre. Förstår egentligen inte vad jag oroar mej för men man vet ju aldrig, jag är ju trots allt en trygghetsjunkie.

Nåja, det kan inte bli fredag fort nog i min värld i alla fall. Jag vill sluta NU! Och jag avundas verkligen inte dom som ska vara kvar här. Fortfarande inga besked om vilka som får gå. Fortfarande rörigt (okej, det har bara gått en vecka sen vi flyttade) och fortfarande fler frågetecken än utropstecken. Så, fortfarande ingen känsla av ånger.

Få se hur det blir med avtackningen på fredag. EC är inte på plats (något som mest känns bra, hon känner ju inte mej alls) och avtackningsansvarig åker till Madrid. Jag skulle ju helst bara säga mors och slinka ut genom dörren men jag har ju lovat att säga hej då ”på riktigt”, och då kan man ju inte smita.

Jag har ju lite piffel att ta itu med här men jag kommer ju inte förta mej den här veckan direkt. Flera har föreslagit att jag ska stå på expen men glöm det, där har jag redan gjort mitt sista varv. Och det kommer jag inte sakna en enda sekund. Försöker känna efter om det är något eller någon jag känner att jag kommer sakna men… not so much!

Ute skiner solen från klarblå himmel och det känns som att en långpromenad vore betydligt vettigare sysselsättning idag än att sitta här. Men jag får väl se fram emot hempromenaden efter jobbet istället. Jag har bestämt mej för att gå både till- och från jobbet hela den här veckan. Ja om det inte blir åska och drivis förstås. Förra veckan slöade jag till alldeles för mycket. Inte bra!

Nåja, jag ska väl fortsätta se ut som att jag jobbar. Och så ska jag besvara en liten personalenkät. Har god lust att svara näbbigt på ett mail jag fått också men jag ska väl hålla fanan högt in i det sista. Att bemöta dumhet med dumhet löser ju sällan något alls tyvärr. Hade det varit så hade vi levt i en underbar värld!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela