Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Måbradag

Publicerad 2017-03-04 16:32:53 i Allmänt,

Det är lördageftermiddag. Om en stund ska jag gå ut i skitvädret och möta dottern som slutar jobbet vid femsnåret. Jag har haft en dag i ensamhet och pysslat med lite av varje. Spikat upp en tavla, skurat badkaret, planterat om ännu en blomma bland annat. 
 
Under tiden har jag lyssnat på min första musiklista på Spotify. Jag har så bra musiksmak alltså! Massor med musik som jag "glömt".  Bland annat är det mycket Thåatröm. Han kommer hit i november men biljetterna går visst åt som smör i solsken så han får väl klara sej utan mej i publiken. Det är verkligen inte läge att köpa en biljett nu. 
 
Något som slår mej ganska ofta numera är hur bra jag mår. Vilket lugn som råder i mitt inre. Trots allt. Det har varit så stökigt under så lång tid och tyvärr är det dom minnena som sitter hårdast. Samtidigt är det ju kanske på grund av alla minnen av stöket som gör att jag verkligen uppskattar lugnet som råder nu. Och jag är en så mycket bättre människa nu. Snällare och trevligare. Mot andra men främst mot mej själv. Och att vara snäll mot sej själv är ju också något som kommer andra till godo. 
 
Klockan är halv fem, det kommer ner nåt ovanifrån men trots det är det ljust ute!! Våren känns ännu alltför långt bort men älsk på ljusets återkomst. Och igår flög det ett gäng gäss över taket och lät illa. Ljuvligt! 
 
Livet är gott! Även om pengarna inte räcker till allt man vill. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela