Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Lugn

Publicerad 2017-06-21 11:49:24 i Allmänt,

Jag vaknade strax före tio. På varsin sida om mej sov katterna och ute sken solen. Jag låg kvar och blundade en stund, kände efter hur det kändes. Till min glädje verkar lugnet vara tillbaka i kroppen. Inget tryck, inget illamående, ingen hjärtklappning. Bara lugn. Lite ont i axlarna men det är efterdyningar efter dansen igår och beror inte på stress. 
 
Jag måste inse, på allvar, att jag är högkänslig. Förstår inte att jag gång på gång väljer att bortse från det. Det blir ju alltid bara jag som får betala priset för det. Jag måste hitta balans nu. En gång för alla! 
 
Och jag har en del beslut att fatta! 
 
Men först ska jag njuta mej igenom den här dagen. Jag ska bara göra trevliga saker och förbereda mej mentalt för att gå till jobbet imorgon. 
 
Allt blir bra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela