Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Tupplurat

Publicerad 2017-07-31 20:11:00 i Allmänt,

Vaknade vid fem i morse! Somnade om och vaknade igen kvart över sju. Sov lite till men gav upp tjugo i nio. Jag hade tid inbokad för blodgivning från halv ett så det var väl bäst att komma igång. 
 
Innan vi begav oss iväg mot lasarettet hann jag även färga håret så nu är de grå väl dolda igen. 
 
Blodcentralen hade panik för av min blodgrupp fanns det t ex bara fyra påsar tillgängliga i morse. Känns bra att kunna hjälpa till. Men herregud så många givare det var på plats! Och en av datorerna för inskrivningen var så klart trasig. 
 
Efter att ha blivit tömd på blod tog vi bussen ut till Toys'r'us. Lillsonen handlade lite och sen gick vi och hälsade på hos dottern som jobbade. Jag lyckades komma hem både med en resväska och en ny kattlåda. 
 
Vet inte om det var så smart att ge sej ut på shoppingrunda i värmen efter en blodgivning. Var både yr och illamående så det var skönt att landa hemma igen. Efter lite mat slocknade jag i soffan och sov gott en bra stund. 
 
Sista dagen i juli idag och imorgon är det redan augusti och höstmånad i min värld. Vart tog den här sommaren vägen? Och tyvärr är jag en dag närmare jobbet igen också. Fy!!
 
Dagens överraskning var ett brev i postfacket. Från vännen i Berlin. Lyxigt att få ett riktigt brev och känna sej tänkt på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela