Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Deppigt

Publicerad 2017-07-17 21:07:34 i Allmänt,

Gick upp kvart över tio idag och det kändes fel redan från början. Obehagskänsla, gråtmild, lättirriterad och så vidare... Och det bara håller i sej!
 
Lillsonen gick inte upp förrän vid två och jag har mest läst. Ännu en pocketbok plöjd. Annars blev det bara en promenad till Ica, matlagning och ett telefonsamtal med dottern. 
 
Jag retar med på det mesta just idag men mest på siten som folk publicerar på FB och Instsgram. Samma och samma och samma med bara små variationer. Jag är säkert lika tråkig jag men nu är det ju faktiskt MIN irritation det handlar om. 
 
På onsdag kommer barnbarnet upp och det oroar med också. 8nte att han kommer för det är pur glädje. Men dynamiken mellan hans föräldrar oroar mej. Jag önskar de kunde bete sej vuxnare. Att de kunde prata igenom allt praktiskt en gång för alla. Det har trots allt gått två år sen separationen. Och det känns inte som att de tagit ett enda steg emot någon lösning på något sen dess. 
 
Gah! Måtte jag vakna på rätt sida imorgon! 
 
Boken är slut, det är klämkäcka Lotta på TV och jag kryper snart ur mitt eget skinn. Kan man somna redan vid nio en semesterkväll?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela