Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Grisväder

Publicerad 2017-01-09 11:15:24 i Allmänt,

När jag kom ut på gården i morse duggregnade det! Kan det här vädret aldrig bestämma sig?! Alla mina goda intentioner om att gå till jobbet föll platt och jag var glad att jag hann med bussen.
 
Nu är klockan strax efter elva och jag ska väl strax bege mig ut i dimman på lunch. Måste hämta ut mer pepp-piller och sen ska jag använda mitt presentkort som jag fick i julklapp på Åhlens. Bara till tråkiga men ack så nödvändiga saker. Ansiktscreme, rengöring och mascara. Allt tar alltid slut samtidigt. Tur jag har ett presentkort dock, annars hade jag helt enkelt fått klara mig till lön.
 
Vi inledde jobbdagen/veckan med möte imorse och till och med regionchefen var på plats. Vi fick namnet på vår "nya" chef och för min del är det varken bu eller bä. Vi får se... Vi pratade även lite om flytten och om hur det är att sitta i landskap. Enligt regionchefen är det SÅÅÅ bra men när jag frågade om VAD som var så bra fick jag inte ett enda bra exempel. Tjiho!
 
Nåja, det löser sig väl. Jag får väl anpassa mig som vanligt.
 
En kollega kom tillbaka efter utlandstjänstgöring och det gäller ju att hålla den goda minen uppe! Vi har det så bra så bra. Nu ska han iofs inte (lyllos honom) jobba på våran enhet. Men i alla fall...
 
Nåja, jag är på plats, jag lever, jag har bara halva dagen kvar (typ) och jag har hittat ännu ett jobb att söka. Så, man ska inte klaga!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela