Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Uppåtdag

Publicerad 2017-02-13 13:18:13 i Allmänt,

Upp och ner, upp och ner, upp och ner. Det är bara att hänga med i livets berg- och dalbana. Men dom här uppåtdagarna gör ju att man står ut även med dom andra. Som tur är!

Idag är det måndag och jag har surfat omkring på en riktig glädjevåg ett bra tag nu. Jag fick spel på att ha ont i magen på grund av ekonomin och jag gav nästan upp tanken på att sluta medicinen och jag misströstade rejält när det gällde att komma iväg från det här jobbet och få ett nytt men så… Idag sitter jag här och mår bra trots att jag inte tagit min medicin på två dagar. Jag har fått låna pengar av en vän så jag kunde betala av det som skapade panik i maggropen och jag har fått ett nytt jobb!

Ja jag har fortfarande skulder och nej, jag vet inte när jag kan sluta här men… Strunt samma! Det löser sej. Och nu är nya chefen åtminstone på plats och informerad om att jag tänker gå. Jag hoppas utträdet ska gå smidigt. Känns ju onödigt att dra ut på saker och ting, jag har ju ändå inget att jobba med och det kommer ändå vara trångt på nya stället (flytten går den 24/2) så då är det väl bra att bli av med mej så fort det går?

Jag hade ju hoppats på tjänstledigt i åtminstone ett halvår men det ser mörkt ut. Men strunt samma, då säger jag upp mej helt enkelt. Förvisso är nya jobbet bara på ett år men jag får väl söka annat under tiden och se till att bli oumbärlig på nya stället om det är så. Annars får jag väl utbilda mej till samtalsterapeut eller florist efter det. Den här gången tänker jag inte fega, skylla på något och stanna kvar här. Nu tänker jag hoppa och förhoppningsvis flyga.

Ute skiner solen och jag tillbringade större delen av lunchen på Swedbank med att avsluta ett konto. Jag fick vänta en stund och kom att tänka på när man fick följa med dom vuxna till banken när man var liten, det var lite högtidlig feeling att gå på banken då. Idag kändes det mest tattigt. Men jag avslutade i alla fall mitt konto som jag haft sedan det hette Föreningsbanken en gång i världen. Hela nio kronor fanns på kontot och det skulle föras över till mitt andra konto i min vanliga bank efter konstens alla regler. Jag försökte efterskänka summan men det gick han inte alls med på. Undrar vad jag ska hitta på för skoj för dom pengarna?

Jag har inga arbetsuppgifter alls på jobbet just nu och det finns ingen att tjata på om nya heller (möten möten möten) så jag avvaktar väl. Ska nog passa på att sluta tidigt idag. Måste ju gå både till och från jobbet nu fram till lön så det är bäst att passa på att njuta de dagar solen faktiskt kikar fram. Är det uselt väder kan man ju lika gärna skjuta upp hemgången. 

Förhoppningsvis kommer allt promenerande hit och dit bära frukt. Några kilo bort på vågen vore ju inget att gråta över. Jag lyckades ju gå ner en massa av mej själv efter nyår men nu har jag stannat på en och samma vikt i tre veckor. Trodde det var fel på vågen när decimalen blev densamma hela tiden men icke. Om den inte är trasig för mej men funkar för dottern? Partiellt trasig?

Nåja, jag borde väl i alla fall försöka se ut som att jag jobbar. Förhoppningsvis ligger det något i skåpet som jag åtminstone kan se ut som att jag funderar över. Och om tre kvart har jag möte med min beslutsfattare. Et går inte fort men det går framåt…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela