Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Magont

Publicerad 2017-04-02 12:34:31 i Allmänt,

Söndag och klockan är lunch. Solen skiner ute och fåglarna har fått vårknas, det kvittras överallt. Jag är precis klar med tvätten och är fortfarande chockad över att jag skippade sovmorgonen till förmån för tvättstugan. 
 
Jag känner mej rätt duktig måste jag erkänna. Och nästa plan är att dammsuga vardagsrummet. Fattar inte hur det kan bli så dammigt så snabbt men jag tror att jag vet vilka jag ska skylla på (blänger på katterna). 
 
Måste styra upp lite annat idag också. Igår orkade jag inte lyfta ett finger. Vaknade med galen huvudvärk och den vägrade ge sej på hela dagen. Tog till och med en tablett för att mota iväg den. Det enda det resulterade var att jag slocknade. Tyvärr var huvudvärken kvar när jag väl vaknade. 
 
Idag är det magens tur att ha ont, men det vet jag iallafall varför det är. Pengar, pengar, pengar! Åh vad jag önskar att jag hade vunnit en månadshyra! Eller att jag inte låtit mej luras till att boka resan. Aldrig mer boka innan jag har fått ihop pengarna, aldrig. Vete fan hur jag ska få ihop det som saknas. Tyvärr blir ju inte längtan efter resan lika lustfylld i det här heller. Jag är så osmart!!
 
Ja ja. Det är som det är! 
 
Har ont magen över en förstörd tröja också. Inte min och inte mitt fel men ändå... Ser fram emot att snart slippa ansvaret för någon annans tvätt. Även om någon annan (läs dottern) inte har så bråttom att flytta. Hade jag vetat det hade jag krävt hyra av henne även för april. 
 
Men usch vilket gnällo jag är! Det är väl bara att bita ihop och hoppas på det bästa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela