Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Söndag

Publicerad 2016-09-18 13:50:23 i Allmänt,

Det är söndag och jag känner mej... ganska nere. Längtar efter barnbarnet och vet inte alls när vi kan ses igen. Det verkar ha blivit ett hack i kommunikationen mellan föräldrarna nu igen. 
 
Jag oroar mej över ekonomin (nu igen!) och vet inte hur jag ska få ihop allt. Helt i onödan, för hittills har jag ju lyckats trots en hel del oväntade utgifter. Men det sitter djupt!
 
Lite seg också efter en afton på stan. Det var Kulturnatt och jag tog med dottern och Lillsonen ut på en runda. Vi besökte Domkyrkan, bibblan, några butiker, Slottet och Karlsg2. Lillsonens far dök också upp efter ett tag och hängde på. 
 
Tydligen var ingen av ungarna så förtjusta i att vara ute så stämningen sjönk med tiden. Dessutom var det bråkigt och stökigt ute med en massa bråk. Polisen stängde av en gata bl a. 
 
Nästa år åker jag nog ner själv! Då kan jag gå vart jag vill, gräva bland utsållade böcker på bibblan i godan ro osv. Men två böcker hittade jag trots allt. 
 
Eftersom exet dök upp blev det ingen extra övernattning för Lillsonen så jag och dottern kom hem själva. Hon gick och la sig och jag satt uppe en bra stund. Åt godis och tänkte. Och la upp bilder på Instagram. 
 
Sov länge idag med och tänkte ge mej ut på en långpromenad men fastnade framför programmet Tro, hopp och kärlek istället. Inte för att det gjorde något för min förbränning eller fick färre tankar att snurra i huvudet... Men jag gillade det förra omgången det gick och det verkar lovande nu med. Men kan nåt med Mark Levengood gå fel? 
 
Jag skulle ju kunna gå ut nu men snart är det tvättstugedax så jag avvaktar. Det saknas driv och lust. Och imorgon är det en helt vanlig måndag igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela