Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Regntunga skyar

Publicerad 2016-09-28 12:28:55 i Allmänt,

Sitter på jobbet med fönstret öppet. Det är ett himla liv på gatstumpen nedanför, bilar som backar och kör framåt, bilar som piper och ungdomar som tjoar (borde inte dom sitta inne på lektionerna nu?!) och dessutom något som låter som en jättehammare längre bort. Och så droppandet från regnet som bara fortsätter att falla.

 

Jag förstår inte att man kan lura sej själv så totalt men jag blev förvånad när jag vaknade av regnet i natt. Regn? Men… det är ju sol hela tiden numera. Varför regn? Nåja, jag antar att det är bra för potatisen som pappa brukar säga. Eller något annat jordbruksrelaterat.

 

Lite sur är jag för jag har börjat klä av balkongen sommarutseendet. Jag tänkte dammsuga mattan igår men så orkade jag inte. Nu ska det fortsätta regna i några dagar så det där med dammsugning kan jag ju slå ur hågen tills mattan är torr igen. Inte bra! Det är både björkfrön och blomjord på den nu. Och spindelväv. Min balkong verkar ha varit ett spindeltillhåll under sommaren. Tur inte dottern vet om det… Eller tillhåll, det kan ju ha varit en enda stor och energisk spindel också. Men det borde man väl ha sett?

 

Jag sitter och väntar på att klockan ska bli dags för utredning. På jobbet är det kav lugnt, de flesta nya är på kurs i Norrköping och det märks. Jag kan längta tillbaka till då när vi var en betydligt mindre enhet. Anonymiteten är så mycket större ju fler vi är.

 

Bäst av allt med kursen är att min rumskompis är där så jag får ha mitt kontor för mej själv. Ursäkta, vårat kontor heter det. Jag har inte riktigt vant mej vid att dela rum. Även om min rumskamrat är en otroligt ickestörande person. Nästan för mycket av raka motsatsen. Jag känner mej ofta som en bullrig och klumpig elefant…

 

Avbruten av pratsamma kollegor och sen utredning och på det lunch. Verkar som att det här inlägget inte skriver sej själv direkt!

 

Nu är det i alla fall lugnt på gatan utanför, men här inne yr städerskan runt med dammsugaren så läget är detsamma, bara det att oljudet kommer från annat håll.

 

Utredningen var trevlig förresten, vi skrattade alla tre jag hade tolk med på telefon). Känns skönt att kunna ha lite trevlig också mitt i allt det tunga vi pratar om.

 

Men sen fick jag ont i magen efteråt. Ja inte av utredningen, tror jag inte i alla fall. Tänkte först gå hem men ångrade mej och håller ut en stund till, det kan ju gå över.

 

Nu är det i alla fall dags att skriva beslut igen… Suck! Lust och ork saknas. Hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela