Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Skitliv

Publicerad 2016-10-19 14:11:24 i Allmänt,

Det känns som om min hjärna förvandlats till en gammal röksvamp. Den puffar ur sej små bruna moln mellan varven men den går liksom inte att starta. Ja inte för att man kan starta röksvampar… Äh, jag vet hur jag menar i alla fall. 

Proppmätt är jag i vilket fall. Vilket känns lite skumt när man bara har 19 pix på kontot, men dotter kom på att hon hade sitt kreditkort och eftersom hon är ledig bjussade hon på lunch. Jag fick även en bussbiljett så idag slipper jag gå hem. Jag borde väl göra det i alla fall men, det är kallt och ruggigt. Värre än igår. Även fast det inte regnar idag. Än!

Jag hann i tid till jobbet imorse, med två minuter till godo. Men herregud så lång vägen kändes! Och hur svårt var det inte att komma upp ur sängen och göra det man ska innan det är dags att gå. Begriper inte. Eller jo, det gör jag ju men jag har en röksvamp till hjärna så jag orkar inte riktigt tänka på det. Än mindre känna efter.

Just nu velar jag mellan att maila EC eller inte maila EC. Jag vill inte vara en gnällspik men jag börjar känna mej förföljd på jobbet. Jag har jobbat ett helt år sedan jag var sjukskriven och mej veterligen har jag inte begått några direkta fel sedan jag återkom i jobb. Och innan sjukskrivningen hade jag åtminstone jobbat åtta år och under den tiden begick jag ETT fel. Ja jag gjorde säkerligen fler, jag är bara människa! Men ett fel som de upptäckte och som jag har straffats för. Men det felet verkar sitta fastkletat på mej så till den milda grad att jag numera förväntas att göra fel.

Idag bad jag mina kollegor om hjälp, då fick jag ett snipigt svar från annat håll om hur jag borde göra istället. Nu var inte det förslaget någon option och det borde kanske mailaren redan känna till men… Jag sliter mitt hår!!

Risken är dock, om man berättar för EC, att situationen blir än mer ohållbar.

Jag önskar mej ett par månadslöner på kontot. Då skulle jag genast säga upp mej och ge mej ut i något nytt. Min magkatarr som varit borta i hur många år som helst återkom igår. Den här gången bör jag inte ignorera tecknen.

Jävla skitliv!

Bildresultat för röksvamp

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela