Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Höstrusk

Publicerad 2016-10-18 18:14:41 i Allmänt,

Jag hörde att det regnade i natt. Då tänkte jag bara att det inte fick regna idag och somnade om. När jag vaknade hade regnet upphört så paraplyet fick stanna hemma. 
 
Men det kändes som att det duggade när vi väl gick iväg. Även om det var långt mellan duggen så landade det något i ansiktet mellan varven. 
 
När jag skulle hem från jobbet duggade det inte alls, det regnade på riktigt! Och mitt paraply var ju hemma. Och busskortet är lika tomt som kontot. Vad göra? Gå så klart, stanna på jobbet och vänta ut regnet kändes tröstlöst. Så jag gick!
 
Lyckades få ihop det jag skulle på Ica, på vägen, utan att behöva ta springnota men jösses så skönt det var att landa hemma sen.
 
Håret har iallafall börjat torka nu så jag har en ganska spännande frisyr måste jag säga. Kanske inget som kommer slå igenom hos gemene man men alla vill väl vara lite speciella? 
 
Funderar på om orken finns för en dusch nu men eftersom jag gillar att ta det lugnt på morgnarna så borde jag. Imorgon måste jag dessutom vara på ett möte redan vid åtta, bra om det är så lite som möjligt att göra innan jag traskar iväg alltså. 
 
Imorgon får paraplyet följa med på promenaden till jobbet, förhoppningsvis ihopfällt. Och dessutom ska jag glädjas åt att det är sista fattigdagen, på torsdag kommer barnbidraget!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela