Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Blingbling

Publicerad 2016-10-20 14:38:06 i Allmänt,

Kurs i afton, tyvärr inte en guidad tur i Domkyrkan som jag trodde utan en föreläsning på Kyrkbacksgården istället och jag tror det blir bra det med. Men jag har ont i skallen och är allmänt moloken, det känns ju lite så där.

Sen måste jag hem och leta på blingbling-saker eftersom det är fredagens tema. Det får bli glittriga naglar och silverkängorna. Sen får vi se vad jag hittar på. Jag försöker i alla fall!

För övrigt har jag axlarna uppe vid öronen och det är inte pretty. Jag försöker tvinga ner dom men det gör ännu mer ont i skallen då. Jag borde kanske börja använda mitt hållningsband även dagtid på jobbet och inte bara när jag ska gå ut och gå. Men, det är ju fult!

Jag trodde jag hade expeditionen hela eftermiddagen idag men hade missat att det var ett förmiddagspass. Det gjorde ju inte ont. Det var en hel del långdragna ärenden att ta itu med men alla var så trevliga (jag med) så det gick som en dans. Och dessutom var det en erfaren kollega i andra luckan.

Nu har jag inget expeditionspass på flera två veckor. Inget jag gråter för direkt även om det alltid känns värre innan än efter. Upptäckte dock att jag har enhetstelefonen nästa fredag, ända till fyra. Och det går ju inte. Jag ska ju på halloweenfest med jobbet och måste ju hem och fixa till mej innan. Det värsta är att jag inte har en aning om VAD jag ska klä ut mej till. Jag tyckte jag hade eoner med tid och vips är det bara en vecka kvar. Varfördådå?

Jag vill inte klä ut mej till häxa eller nåt annat förutsägbart. Men jag kan köpa en grå kroppsstrumpa, måla lite morrisar och vips är jag förvandlad till säl. Då skulle min spolformade kropp äntligen komma till sin rätt. Nå, jag är lite inne på hippie eller punkare. Man får väl se!

Usch, det är alldeles för mycket arbetsdag kvar för min smak. Ingen ide´ att åka hem mellan jobbet och kursen så jag hänger väl kvar här. Kanske skulle ta och smygsöka några jobb? Jag har kontoret för mej själv hela eftermiddagen. Jag måste ju göra något åt min situation!!

Bildresultat för witch

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela