Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Spaning

Publicerad 2016-11-05 18:19:00 i Allmänt,

Vi jobbar åt samma arbetsgivare men på olika enheter. Vi har hälsat och bytt nåt enstaka ord. Han har ett utseende som tilltalar mej. Rejält! Och hans ögon... MEN, alltid dessa men, han är nog betydligt yngre än jag. 
 
Kollade upp honom på FB men ingen hint om ålder, bara om civilstånd. Singel minsann, förvånande nog. Han lär kunna välja och vraka, och för allt jag vet så kanske det är det han gör. 
 
I vilket fall, jag skrev ett litet mess och försökte vara lite rolig. Vi är inte vänner på FB. Han svarade ganska direkt, med ett skratt, en förklaring och en glad smiley. 
 
Och det var det... Han visste tydligen vem jag var iallafall. Nu känner jag mest som en tönt! Sånt där ska jag aldrig mer ägna mej åt! Trams...
 
 
Och idag är det exakt 33 år sedan jag träffade Storbarnens pappa på en parkeringsplatser föll pladask. Ett fall som höll i sej i drygt femton år!
 
Uppdatering: igår var det exakt 33 år sen. Den 4/11, samma datum för åtta år sen fick han en son... Som han döpte till samma namn som vi valt till vårat tredje barn, om det hade blivit en son. Nu blev det ju definitiv separation istället för ett barn till. Och bröllop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela