Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Saknad

Publicerad 2016-11-05 18:06:00 i Allmänt,

Igår kväll var vi ut till kyrkogården och tände ljus hos farmor och farfar. Och saknade sticker till när jag står vid graven. Det sticker ofta till i vanliga fall också men... Jag saknar dom så! 
 
Lillsonen tände ljus hos sin gammelfarfar och dottern för sin gammelfarmor i minneslunden. Och som en extra överraskning så dök även Storsonen upp just när vi klev av bussen. Dottern hade fixat och såna överraskningar gör mej varm om hjärtat.
 
Efteråt åkte vi hem och tände ljus hemma för alla saknade. Dom blir ju inte färre med åren...
 
Idag har jag och Lillsonen roat oss på egen hand. Storbarnen är i Kungens stad och gratulerar sina tre småsyskon och umgås med släkten. 
 
Vi var kulturella och besökte Krlsg2. Mest på grund av Hippieloppisen som tyvärr inte var mycket att hänga i julgranen. Dessutom var Äcklet en av de första jag fick syn på därinne, det företag en hel del. Även om han numera har den goda smaken att ignorera mej på samma sätt som jag ignorerar honom. 
 
Sen gick vi till Domkyrkan och tände varsitt ljus där också för våra saknade. Jag passade också på att dela med mej av mina nya kunskaper om kyrkan till sonen. Vi har alltid massor att prata om, allt från Star Wars till filosofiska funderingar  
 
Jag råkade visst köpa en ny klänning också, Men det var halva rea-priset på Indiska så... Sen åkte vi hem, lagade mat och åt innan åtminstone jag förlorade orken helt och sjönk tillbaka i fåtöljen. 
 
Lillsonen fick ta en sväng och utfodra pappans katt men vi bor ju som tur är nära. Pappan är på friarstråt i Götet. Och min mamma och pappa är i Örebro. Bara vi två som är hemma och håller ställningarna i stan känns det som. 
 
Det känns som söndag, jag har ju redan varit ledig i två dagar. Och söndag är det ju iofs, det är rött i almanackan. Men tack och lov är det ju söndag imorgon också. Då ska Lillsonen på släktträff och jag har lovat att besöka köpcentrat med dottern. Like för långhelger! 
 
Nu brinner ljusen, mysbyxor och raggsockor är på och jag har virat in mej i en tjock tröja. Lite frusen efter att ha varit ute i blåsten. Tack och lov att jag har tak över huvudet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela