Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Grå grå grå grå...

Publicerad 2016-11-15 09:50:03 i Allmänt,

Jag är ett kontrollfreak, jag är den förste att erkänna. Jag vill ha koll på ALLT! Nu går inte det men det är i alla fall dit jag strävar. Jag vet också att andra inte alls tänker lika och det är helt okej. Man när man inte har koll på ens sånt som man BÖR ha koll på så blir jag lite frustrerad. Och särskilt som det är mitt namn som blir nedsmutsat för att andra inte gör det dom ska.

Jag hade skickat ut en kallelse till utredning idag, kallelsen gick ut för flera veckor sedan. Det visade sej sedan att mannen ifråga är släkt med en bekant till mej, alltså olämplig för mej att utreda. Jag lämnade ärendet vidare, erbjöd mej att avboka utredningen så nästa handläggare fick styra upp själv men det nekades det till. Man skulle ”fixa det” sas det. Idag stod han här, på plats i tid (ganska ovanligt i våran värld!) men han fick lov att gå hem för det var minst av allt fixat. 

Inte mitt fel, jag gjorde som jag blev tillsagd, men det är ändå mitt namn som står på kallelsen så nu känns det ändå som att felet blev mitt.

Nu har jag två utredningar på raken, bokade av mej och de ska utföras av mej. Hoppas de är lika bra på att komma i tid som den andre stackarn.

Annars är allt lite grått just nu, både väder och sinne. Men jag känner mej ganska hurtig och stolt över mej själv. Jag gick till och från jobbet igår och jag har gått till idag. I regn. Men det märkte jag först när jag kom fram och håret var alldeles vått. Tur man saknar frisyr! 

Idag ska jag följa med dottern på lägenhetsvisning. Inte jättelångt hemifrån och med inflytt den 1 februari. Det vore väl helt perfekt! Så nu håller jag inledningsvis tummarna för att lägenheten ska vara fin. Sen ska jag hålla tummarna för att hon får den.

Men först ska jag göra mina inbokade utredningar. Here we go!

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2016-11-17 14:23:55

Om hon får den kan du använda ett av alla dina rum till att göra vår plysch-pub! :D

Svar: Åh, den hade jag glömt! 😊
E K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela