Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Glömska

Publicerad 2016-03-29 21:15:00 i Allmänt,

Idag strilade regnet ner och jag var tvungen att ta mej ut. Typiskt! Och det är så värdelöst att vara så väderpåverkad. Sol och jag går i taket av glädje, regn och jag släpar mej fram...
 
Nåja, jag är ju faktiskt inte gjord av socker så jag kom fram i ett stycke till sjukgymnasten. Eller fysioterapeuten som hon ska kallas numera. 
 
Hon klämde och kände och vinklade armen på olika sätt. Och med hjälp av ultraljud så kunde hon konstatera att det sitter en stor förkalkning på en sena och efter det fyndet konstaterade hon att jag är väldigt smärttålig. Ja, man har inget för att sjåpa sej! 
 
Nåja, jag ska ta det LUGNT med armen. Förhoppningsvis tar kroppen hand om förkalkningen själv. Jag ska inte görs något som gör ont. Ingenting! Och så ska jag se om jag verkligen kan jobba igen den 7:e. Hon såg mest skeptisk ut. 
 
Ja ja, sen åkte jag hem för att tvätta men det glömde jag totalt bort på vägen hem. Skumt! Jag kom på det två timmar försent. Dottern var ju iochförsig iväg och körde truck i Falun men jag hade ju kunnat köra lite med Lillsonen. Nåja, jag får väl tvätta någon annan dag. Men det är konstigt hur något bara kan falla bort under en bussfärd. 
 
Storsonen kom över en sväng och hälsade på, han ville veta hur man deklarerar och sen skulle han hämta sitt påskägg. Det som han inte ville äta upp fick tyvärr jag. 
 
Jag tänkte jag skulle dra ner på socker nu. Och det är ju lätt när man är en godisråtta och det finns godis tillgängligt. Men jag har inte druckit en enda klunk cola idag iallafall. Man ska glädjas åt det lilla! Men jag har insett att om jag ska vara nöjd med min kropp på 50-årsdagen lär jag sätta fart nu. Jag är en uppskjutare av rang!
 
Dax att sova! Imorgon är det också lite att fixa med. Men då tänker jag inte gå upp halv åtta som idag!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela