Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Full rulle

Publicerad 2016-03-30 19:44:12 i Allmänt,

Ömsom sol, ömsom regn idag. Men jag trotsade vädret och höll humöret uppe. Och dessutom slutade det regna lagom till vi begav oss iväg ut. Tack! 
 
Fixade nytt körkort eftersom jag äntligen kom mej för med att anmäla namnändringen (stavningen) till Skatteverket. Man får ju numera ta bilden själv i fotoapparaten och jag tror jag tog om fem gånger innan jag gav upp. Lillsonen tyckte alla bilderna blev bra, han är bra snäll han. Jag såg bara fulhet!
 
Sen Pantbanken (det är ett dyrt "smyckeskrin"!), inpackning till håret på H&M och påfyllning av busskort. Kändes som att betalkortet gick varmt. På sista stoppet på listan gick jag dock bet. Inga biljetter till spelningen jag ska gå på fanns att köpa. Det är inte slutsålt men den ansvarige hade inte varit in och fyllt på än. Gah, avskyr när saker inte går min väg!
 
Lillsonen ville gå till gamla kyrkogården och leta efter en grav som tillhör hans sedan länge döda släktingar. Himla fridfullt att traska omkring och läsa på gravstenar av olika storlekar och form. Vi hittade inte släktstenen tyvärr men vi får leta en annan gång. 
 
En liten sten berörde mej mycket, den var rest till minne av en liten flicka som bara blev tre år i början på 1900-talet. 
 
Hemma lagade jag mat, diskade, målade krukor och målade naglar. Nu tänker jag inte göra mer idag! Eller ikväll snarare... Jag tänker bara sitta här där jag sitter. Filosofera över varför jag gillar träd (Lillsonen anmärkte idag på att jag verkar gilla träd och det gör jag. Men varför?) Jag ska klappa mej själv på axeln också, idag har jag endast druckit två klunkar cola. I övrigt har inget sött alls trillat in i min mun. Jag kan ju bara jag vill!
 
Har dessutom reserverat ett par böcker om sockerberoende från biblioteket. Kanske kan jag få nåt tips. Just nu funderar jag över om dagens huvudvärk hänger ihop med avsaknaden av sött. I vilket fall har den hängt med hela dagen. Som om det inte räcker att axeln ständigt gör sej påmind! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela