Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Långvecka

Publicerad 2016-06-21 19:17:44 i Allmänt,

Jag begriper inte hur två arbetsdagar kan kännas som en vecka! Och det är två dagar kvar att jobba innan ynka tre dagars ledigt. Måste kolla om jag kan flexa ut efter mitt expeditionspass på torsdag. Måste ju städa en smula innan fredag. Men mer än en smula blir det inte!
 
Det har, trots segheten, varit en helt okej dag. Jag blev förbannad på en tolk som inte gjorde sitt jobb bara. Men annars har jag fått träffa min nye chef. Det verkar åtminstone vid första anblicken vara en redig karl. Jag kom ihåg att posta vykortet till barnbarnet och jag tog en extrarast tillsammans med dottern innan hon åkte till jobbet. 
 
Dessutom gick jag både till och från jobbet. Man häpnar. Men oj vad onödigt mycket uppförsbacke det är hem. 
 
Sprang på en snubbe från förr också. Han hejade på mej förra veckan vilket gjorde mej rätt förvånad. Vi jobbade ihop på bibblans café i mitten på 80-talet. Sen har han varit rätt väck under många år. Men nu verkar han vara ren igen. Vi hann prata lite gamla minnen. Skoj! Men det har ju hänt en hel del sen 1985!!
 
Nu ska jag plocka in de vädrade sängkläderna, bädda rent, diska och slutligen tvaga min lekamen. Ser fram emot att krypa ner i sängen om en stund, rena svala lakan och en ren kropp. Det gäller att njuta av de små tingen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela