Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Pengar

Publicerad 2016-07-22 16:28:30 i Allmänt,

Idag ringde en man och ville hjälpa mej att få ett lån (vet inte varför jag ens svarade...). Jag förklarade att han inte kunde men han envisades så jag lät honom hållas. 
 
Så klart var det ingen bank som ville ge mej ett lån, vad var det jag sa?! Då frågade han om jag hade någon medsökande. När jag svarade nekande frågade han om jag var lycklig singel, precis som han själv tydligen. 
 
Och ja, jag är lycklig (nåja!) singel men en medsökande vore trevligt och en händig intillsovare vintertid skulle också funka. 
 
Men är det inte lite vanskligt att säga så till en okänd person i telefon? Tänk om jag hade varit nydumpad? Så, inga pengar blev det nu heller. Jag strävar väl på... En vacker dag händer det! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela