Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Förnöjd

Publicerad 2016-07-23 22:40:00 i Allmänt,

Idag har jag haft en finfin dag, för mej själv och utan större åthävor. Efter frukosten hängde jag på balkongen i flera timmar. Fotvård, nagelmålning, ögonbrynsfärgning och Sommarprat med Doc Forest (rekommenderas!).
 
Dessutom läste jag ut boken jag påbörjade igår när jag gick och la mej tidigt för att jag var så sur. Boken heter Vi har ju hemligheter i den här familjen och var kanske inte den bästa att läsa när man redan mår miserabelt men vändningen i boken och författarinnans sätt att vända elände till lycka till slut gör att den hamnar högt på min topplista iallafall.
 
Och det jag surade mest över igår var att min mobiltelefon tvärdog. Alla återupplivningsförsök var förgäves och åbäket åkte nästan ut genom fönstret. Telefonen hade dock återuppstått under natten så miraklens tid är tydligen inte över. 
 
Dottern jobbade som vanligt och rart nog handlade hon på vägen hem så jag behövde bara svänga ihop middagen när hon dök upp. Efteråt tog vi en promenad i kvällsvärmen och det var skönt att röra lite på sej. 
 
Vi hojtade på Lillsonen när vi passerade hans fars balkong. Det resulterade i att vi blev bjudna på varsin Päronsplitt innan vi traskade vidare hemåt. 
 
Jag har alltså haft en finfin dag och har ro i själen. Äntligen! Jag fortsätter anklaga bråkmånen. Det borde innebära att lågheten är borta för nu åtminstone. Undrar om jag kan skylla min onda höft på månen också?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela