Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Sjuk

Publicerad 2016-01-29 12:37:40 i Allmänt,

I tisdags gick jag hem vid tre. Huvudvärken var helgalen och när jag kom hem sov jag till halv sex innan det var dax att gå på födelsedagskalas. 
 
I onsdags började jag nysa efter lunch. Lite irriterande men inget dom hindrade jobbandet direkt. Jobbade till och med över en halvtimme eftersom ett Zumbapass var inbokat halv sex. 
 
Efter zumban började snoret rinna, näsan kittla och jag nös hejdlöst mellan varven. Inget konstigt i sej, min näsa brukar bete sej underligt efter ett träningspass. 
 
Efter att ha tillbringat natten mot torsdagen snorades och harklade och nysandes (tur jag är singel) så gick jag upp på torsdag morgon för att äta frukost. Fattade efter en stund att jag hade feber. Och näsan fortsatte rinna...
 
Stannade hemma, gick och la mej igen och sov bort hela dagen. Släpade mej till ICA och överlevde sen ett pass i tvättstugan också. Och idag, so far, mår jag bra igen. 
 
Nu har jag bara varit uppe i en och en halv timme förvisso och bara suttit stilla i fåtöljen i princip men kroppstempen känns normal. Skönt! Näsan är också okej, lite kittlig men torrlagd. 
 
Så om några timmar blir det ett nytt träningspass. Få se hur jag mår efter det då? Men nu är det ju iallafall ledigt i två dagar. 
 
Typiskt att bli sjuk när det äntligen känns kul på jobbet igen. Jag får bara sitta och fatta mallbeslut och jag slipper ha kontakt med folk. En hel månad får jag jobba för "dom andra", och det passar mej perfekt! 
 
Nu ska jag torka kattspya och vika tvätt. Oh, the glamour!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela