Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Ännu en helg

Publicerad 2016-01-24 20:36:34 i Allmänt,

Och vips blev det söndag afton. Varför o hela friden går helgerna så himla fort alltid?! 
 
Nåja, jag har haft en jättebra helg trots allt. Så förhoppningsvis har jag laddat batterierna så pass att energin räcker några dagar in i veckan. Och med nya arbetsuppgifter kanske t o m arbetsveckan kan generera lite energi som omväxling. 
 
Gårdagen var ju äventyrsdag för mej. Ovanligt att vara ute på vift alldeles på egen hand. Men jag kom både dit jag skulle och hem igen utan problem. Där ser man! 
 
Eftersom True hade försovit sej blev det hämtning med bil på centralen och det var ju inte helt fel. Sen hade vi en heldag på Formexmässan. Vi åt godis, vi pratade, tittade på en massa fina (och en del fula...), pratade, gick, gick, gick och pratade. Lunchade och pratade lite till. Fick ett glas vin på ett ställe och en flaska Muminvatten på ett annat. 
 
När jag blev avsläppt på stationen igen hade jag sån tur att nästa tåg hem skulle gå om tjugo minuter. Smidigt! 
 
Det var hemskt skönt att komma hem sen, genomfrusen efter en halvtimmes väntan på bussen som valde att åka ifrån mej. Så det blev en lugn afton i mjukiskläder tillsammans med katterna. 
 
Idag fick det bli slappardag i ensamheten och tystnaden. Otroligt vilsamt! Och energiladdande som sagt. 
 
Nu tar jag ett djupt andetag, håller andan och slänger mej handlöst in i helt nya arbetsuppgifter och inte mindre än tre nya datasystem. Hoppas det ska få mej att trivas bättre. Och hoppas jag får jobbet som jag sökte idag. Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela